Flytning - 2 år, 11 mdr.

21. september 2009

Alder:
2 år, 11 mdr.

Flytning - 2 år, 11 mdr.

Kære Helen!

Så er jeg på banen igen:-).

Vi har netop solgt vores hus og flytter om godt en måned 150 km. sydpå for at komme tættere på familien. Vi har købt en lækkert nyt hus dernede med masser af plads og vores datter på knapt 3 år har fået plads i en skovbørnehave, så det er altsammen rigtig dejligt.

Nu vil jeg høre dig, om der er nogle ting vi bør være særligt opmærksomme på i forbindelse med en flytning? Vores datter på 5 mdr. følger jo bare med og jeg regner med, at det vil gå helt problemfrit at hun skal bo et nyt sted.

Vores datter på knapt 3 år har vi fortalt, at vi skal flytte ind i et nyt hus allesammen tættere på mormor og at hun skal gå i en rigtig dejlig børnehave, hvor man kommer i skoven hver dag. Hun synes det er spændende, men kan naturligvis ikke rigtig forholde sig til det og virker også en anelse ængstelig. Hun har pludselig fået svært ved at sige farvel, både når vi afleverer hende i vuggestuen (det har aldrig været et problem før) men også bare, hvis far f.eks. lige skal ned og tanke ...

Annonce

... benzin og siger til hende, at han kommer tilbage lige om lidt. Hun vil kysse og kramme igen og igen når vi siger farvel og græder voldsomt og siger, at kyssene er gået væk igen:-).

Hun er normalt ikke til alt det der kysseri.
Vi tænker, at det nok har noget at gøre med, at hun ved at der er store forandringer i vente, tror du ikke?

Vi har talt om, at tage i besøg nede i den nye børnehave meget snart, så hun kan få sat ansigter på personalet og se det nye sted og så vil vi også tage hende med hen i vores nye hus, som hun ikke har set andet på billeder.

Derudover vil vi tage en masse billeder af vores nuværende hus, vores naboer, vuggestuen osv, så hun kan se det efterfølgende og vi kan tale om det og måske vil vi også videofilme lidt fra de ture vi ofte går osv.

Hvad mener du om det og har du andre forslag? Selve flytningen har vi valgt at betale os fra, således at der kommer et flyttefirma på flyttedagen og pakker det hele ned og bærer alt ud (og der vil vi så være kørt sydpå).

Med venlig hilsen
En Mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

Annonce

Viden om børn:

Klip i mellemkødet (Episiotomi)

I forbindelse med en fødsel kan det være nødvendigt at klippe kvinden i mellemkødet så barnet bedre kan komme ud. Dette kaldes en episiotomi og jordemoderen klipper i det stykke der er mellem skeden og endetarmsåbningen. Man kan også briste spontant.

Uanset om man brister eller bliver klippet, så vil man blive syet sammen, for at såret gror rigtig sammen igen.

Det er altid vigtigt at skylle såret efter hvert toiletbesøg den første tid efter fødslen, for at undgå...

Læs mere i Babylex

Calcium

Calcium findes hovedsagligt i mælkeprodukter, herunder modermælk og modermælkserstatninger.

Calcium er vigtigt til opbygning af skelettet og er derfor af stor betydning for børn, der naturligt skal vokse meget. Hvis barnet ikke får calcium nok, vil der frigøres calcium fra skelettet for at opretholde koncentrationen af calcium i blodet.

Børn der ammes eller får flaske får dækket deres behov for calcium derigennem og det anbefales at børn får modermælk eller...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Allerførst så tusind tak for din fantastiske brevkasse. Jeg har fulgt den på sidelinjen i et par måneder og er meget imponerede over dine gode råd og vejledninger

Mor til Sille 7 måneder